Sunday, March 13, 2016

(invartindu-ne unul in jurul celuilalt)

invatam in continuare sa cadem si sa ne miscam.

eu cel putin gresesc des, si deseori simt ca nu fac corect ceea ce ar trebui sa fac.

adica ceea ce fac nu are efectele pe care le are atunci cand se misca instructorul.

dar nu e mare lucru, sunt abia in a doua luna, lucrurile o sa se schimbe, incetincet.

__


acum doua antrenamente, am facut ceva ce seamana foarte tare cu o forma de dans. sau contact improvisation:

persoana A apuca de incheietura persoana B.

persoana B isi roteste incheietura si paseste intr-o directie sau alta.

cand un corp atinge alt corp, cele doua corpuri se conecteaza. si miscarea unuia il afecteaza pe celalalt. cu cat mai strans te tine de incheietura celalalt, cu atat mai multe sanse ai sa-l dezechilibrezi.

sigur, daca te misti corect.

felul in care iti rotesti incheietura si te misti - in felul in care vrei tu - il face pe celalalt sa se miste intr-un fel in care el nu vrea s-o faca.

iata cum arata asta - facut de cineva care se pricepe:




morihiro saito explica foarte fain scopul exercitiului astuia: in aikido, facem asta ca sa invatam sa ne miscam corpul corect atunci cand asupra lui se exercita forta.

si am facut diferite variante ale miscarii asteia.

partenerul ne apuca de incheietura in diferite moduri - si noi ne miscam in diferite directii, rotindu-ne incheietura mainii prinse de celalalt.

uneori reuseam sa-l facem sa se miste fara sa vrea - uneori nu.

uneori cineva dintre noi intelegea mai bine cum ar trebui sa se miste - sau ce ar trebui sa faca celalalt ca sa ne faca sa miscam fara sa vrem - si ne explicam reciproc.

ceea ce am inteles, miscandu-ma asa - si fiind miscat asa - si vorbind cu cei pe care ii faceam sa se miste fara sa vrea si cei care ma faceau sa ma misc fara sa vreau - a fost ca, atunci cand doua corpuri se conecteaza unul la celalalt, miscarea unuia il afecteaza pe celalalt - daca cel care se misca stie ce face.

daca folosesti mana celuilalt ca o conexiune pentru a face greutatea celuilalt sa se miste in spatiu, datorita miscarii tale.

si m-am ales cu vanatai pe antebrate si cu muschi care nu vor sa se relaxeze de vreo 4 zile.

dar e ok.

"pain is weakness leaving the body", cum se zice.


__


singura problema pe care o vad deocamdata e ca nu ma relaxez suficient.

ca am emotii.

si-mi fac griji daca fac corect exercitiul sau nu.

si asta ma face sa gresesc. sa nu fiu suficient de atent la corpul meu. si la corpul cu care ma conectez. si la miscarile instructorului care ne arata ce si cum sa facem.

dar sunt abia in a doua luna.

probabil, daca o sa ma tin de asta vreo 5 ani, o sa fie ok.

o sa ma deprind suficient - si atunci cand corpul meu o sa se conecteze la corpul altcuiva care vrea sa exercite forta asupra corpului meu, o sa ma misc asa cum vreau - facandu-l pe celalalt sa se miste asa cum nu vrea.

No comments:

Post a Comment