Tuesday, March 29, 2016

(ukemi / ikkyo)

la antrenamentul de azi, instructorul a zis ca incepe sa ne pregateasca pentru primul examen.

am continuat sa invatam sa cadem asa incat trupul sa nu sufere - si un coleg mi-a atras atentia asupra unui detaliu care ajuta - unde sa-mi pun mana atunci cand ma rostogolesc in spate ca sa fie comod sa ma ridic dupa aceea.

si instructorul ne-a mai aratat cum sa evitam niste greseli pe care le facem majoritatea.

frica de cadere e una dintre cele mai vechi frici - si e inscrisa in trup - si invatam sa depasim mecanismele ineficiente prin care incercam sa ne protejam cand cadem - si sa le inlocuim cu unele care functioneaza.

inca nu stiu cum sa respir cand cad - stiu ca trebuie sa expir inainte de contactul cu solul si sa inspir cand ma ridic, dar miscarile sunt prea overwhelming si uit sa fac asta, si peste un minut ma fac rosu pe fata si curg siroaie de transpiratie si incep sa fac totul din ce in ce mai prost.

dar presupun ca o sa ma deprind.

oricum, peste umarul stang ma rostogolesc mai greu decat peste cel drept.

dar e firesc, din cate am inteles, sa ai o parte preferata.

si nu e neaparat sa fie dreapta daca esti dreptaci sau stanga daca esti stangaci.

--

am mai invatat azi prima tehnica de control al articulatiilor - ikkyo, in care manipulezi cotul adversarului - sau, mai exact, manipulezi trupul care e in fata ta insistand asupra cotului si incheieturii mainii.



e una din tehnicile de baza din aikido - una dintre cele mai simple - si, din ce mai scrie lumea care se pricepe, practic tot restul tehnicilor de aikido sunt unelte de rezerva pentru cazurile in care ikkyo nu functioneaza.

am facut trei variante de ikkyo, stand in genunchi, in pozitia clasica japoneza de seiza - in care e mai comod sa inveti multe din tehnici, pentru ca esti mai aproape de sol si nu te complici prea tare cu miscarea picioarelor.

am lucrat cu 5 parteneri, si cu fiecare a fost diferit.

cu fiecare intelegeam cate un detaliu nou.

sper ca a fost si pentru ei placut sa lucreze cu mine.

--

partea funny a fost ca saptamana trecuta ne-au schimbat salteaua pe care ne antrenam - era una pentru lupte greco-romane, invelita in plastic lucios, si ne pusesera saltele de judo. mult mai comod sa cazi si sa te misti pe ele.

dar asta s-a intamplat pentru ca trebuiau sa vina niste oaspeti si administratia voia sa arate frumos - azi ne-am trezit cu aceeasi saltea pe care incepuseram si am ras.

No comments:

Post a Comment