Thursday, February 25, 2016

(principiul ki - text de la vadim)

le-am aratat blogul si colegilor mei de dojo.

ideea de a scrie ca sa intelegi le-a parut ok - si vadim vasiliu mi-a trimis deja un text.

sper sa avem ritm bun - si sa ne ajute sa scriem aici.

iata si textul de la vadim:

"In unele dimineti ma intreb ce este principiul ki si cum ma pozitionez fata de el. In unele dimineti ma intreb ce am facut ca sa realizez principiul ki.

Primul lucru pe care l-am facut – am pus hainele pe mine, am incaltat slapii, am spus salut. Primul lucru pe care mi l-a spus senseiul este ca aikido nu este sport, nu-ti face griji, esti in maini bune.

Aikido-ul te invata sa nu-ti fie frica de caderi. Aikido-ul te invata sa te misti in jurul centrului tau. 

Aikido-ul te invata sa respiri. Iar primul lucru pe care l-am invatat tine de pasii in cerc. M-am rostogolit de mii de ori ca sa imi dezvolt centrul, centrul corpului meu.

Intr-un an de aikido am atins mai multe maini decat am facut-o in 30 de ani. Au fost atingeri cu un scop, au fost atingeri intetionate. 

Acum sunt la al treilea sensei si am luat al 6-lea kyu. De la primul am invatat sa am incredere. De la al doilea am invatat cum sa descompun tehnicile pe bucati, iar de la al treilea invat sa respir.  

O data am intalnit un sensei judokan si l-am intrebat care este principiul judo. Sunt trei, mi-a raspuns – folosirea energiei adversarului impotriva lui, cultivarea energiei interne si miscarile circulare. Mincinosule! I-am spus, asta e aikido! Da, asta e aikido, mi-a zis, iar eu am plecat senin acasa.

Iata asa ma trezesc diminetile si ma intreb:

Care este principiul ki si ce am facut ca sa-l ating."

No comments:

Post a Comment